Amikor én még kissrác voltam

2009.12.21. 08:00 | White Eagle | Szólj hozzá!

Címkék: média gyerek baleset felelősség kissrác

Amikor én még kissrác voltamAmikor én még kisrác voltam, akkor minden más volt. Nem tartoztam és most sem tartozok a Ratkó korszak második generációjához. Ki lehetett menni játszani a térre, még sötétben is. Igaz a játszótér nem fellelt meg a mostani EU normáknak. Nem ritkán a szaki apukák hegesztették össze fusiban a munkahelyen, de mindenki szemet hunyt felette. Aztán hétvégén megcsinálták a gyerekeknek a játszóteret. Egyszer a lakótelepen a házak között, aztán ugyan ezt az óvodában, vagy bölcsödében is. Legyen jó a gyereknek.

Azóta már a Ratkó korszak harmadik hullámánál tartunk (Ratkó korszak 1950-es évek eleje, második kisebb hullám 1970-es évek közepe, és most a 2005-ös évek). A születésszám emelkedik, csak sajnos nem olyan mértékben, hogy a népesség is nőjön, de ez egy másik történet. Lehet, hogy a gyereket már nem engedem le a játszótérre, mert a közbiztonság már nem olyan, de legalább a játszóterek megmaradtak. Igaz tavaly elkezdték firtatni (média), hogy megfelel-e az EU normáknak, mert egy szülői felügyelet nélküli gyerekkel történt valami. Előfordulhat, hogy az én gyerekoromban a kommunikáció és a média hatalma nem volt ekkora, de akkor mintha nem történtek volna ilyen balesetek, pedig a játszóterek még talán veszélyesebbek is voltak, mint a mostaniak. Vagy ha történtek is ilyen gyerekbalesetek, akkor azok nem kaptak ekkor a nyilvánosságot.

Én inkább azt feltételezem, hogy akkoriban nem a játszótér készítőit vonták felelősségre, ha egy ott játszó gyerekkel történt valami, hanem a szülőket. Hogyan kerülhetnek a 3-7 éves gyerekek egy játszótérre felügyelet nélkül. Az én gyerekkoromban vagy jött a szülő a játszótérre és miközben beszélgetett a többi szülővel, azért a fél szeme a gyereken volt. Nem csak a sajátján, és nem is vették rossznéven a szülők, ha a másik szülő rászólt az ő gyerekükre. Ha nem tudott a saját szülő valamelyike a ma már veszélyesnek tartott játszótérre elmenni a gyerekkel, akkor megkért valakit, aki vigyázott a gyerekére a téren, vagy csak olyan messzire engedte el, hogy a konyhaablakból még lássa a gyereket. Talán ezért sem volt olyan sok baleset.

Talán a játszótér kitalálóján és építőjén kívül a szülő felelősségét is meg kell, vagy meg kellene vizsgálni, ha egy gyerekkel baleset történik.

A bejegyzés trackback címe:

https://nagymagus.blog.hu/api/trackback/id/tr761593734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása