Szoktam vasúton utazni. Hetente többször is. Nem ismerem a vasúti vonalak minden ágát, nem ismerem a vonatok minden fajtáját (személy, gyorsított személy stb), mert csak IC-vel utazok. Az általam kedvelt relációban nincs más járat, az viszont legalább sűrűn. Igaz nem az utasoknak megfelelő időpontban. Mert őket elfelejtették megkérdezni, hogy mégis mikor szeretnének utazni.
Az új menetrend szerint egyes vonatok zsúfoltak, mások meg üresek. Még helyjegyet is kell venni, csak azt nem tudom miért. Az üres járatokon mindenki oda ül ahova akar. A zsúfolton is, mert ott meg többet adnak el, mint ahány hely van. Jó, nem normál árú jegyet, mert nem tudja garantálni a MÁV, hogy lesz ülőhely (mondjuk még egy-két kocsi megoldaná a problémát – ja az nincs!), a vonat időben elindul, és időben meg is érkezik, és a szolgáltatás színvonala (IC-n kell lennie étkező kocsinak, ami nem minden járat páron van.) sem éri el az elvártat. Ezt hívják azt hiszem burkolt áremelésnek.
Azt már meg sem merem említeni, hogy a menetidő a két végcél között kb 1935 óta változatlanul majdnem 3 óra. Függetlenül attól, hány helyen áll meg a szerelvény.
Mindenesetre meglopnak, és ezért vagyok kiakadva a sztrájkon, amit állítólag értünk csinálnak. Bevezették a peronon a jegyellenőrzést, amit nagyon lazán vesznek. A 3 órás út 2/3-a után ér a jegyellenőr az 5 kocsiból álló szerelvény közepére. Közben 3 helyen megálltunk. Odáig lehet bliccelni, meg megfagyni, vagy megfőni, mert nincs aki kapcsolja a fűtést és a légkondicionálót (ablakot). A kalauz egy kocsin nagyjából 15 perc alatt végigér, a büntetésekre szánt időt is beleszámítva! Hol van 2 órán keresztül? A közben bliccelők ingyen utaznak, vagyis meglopják az államot, vagyis minket az adófizetőket és engem a jegyvásárlót duplán. Neki erre is oda kellene figyelnie.
Talán, mielőtt sztrájkba hívja Gaskó úr a vasutasokat, a saját háza táján tegyen rendet. Nem minden pénz kérdése?
Egyébként is honnan tudja, hogy a kormányváltással nekik csak rosszabb lehet. De nézhetem a másik oldalról is kicsit. Ha ez emberek nem jutnak el munkahelyükre, akkor dühösek lesznek, rosszabbul dolgoznak, és előbb-utóbb a be nem érés, vagy a rosszabb munka miatt kirúgják őket. Akkor nem lesz aki adót fizessen, és még kevesebb vasútra, vasutasra lesz szükség. Ugyan ez történik akkor is, ha a hazánkban már megtelepedett és még el nem menekült külföldi munkaadó a bizonytalanságot és azt megelégelve, hogy a vasúton feladott áruja nem ér időben célba elmenekül, ahol az áruszállítás és az üzlet biztonságban van (vagy pl soha többet nem választja a vasutat szállítmányozásra). És akkor arról még nem is beszéltem, hogy mindez kihathat az ország minősítésére, a hitelképességre, vagyis a vasutasok munkahelyére is.
Ezen is jó lenne elgondolkozni, felelősen, az általam csak vélt, de lehet, hogy valós politikai ambíciók mellett!
Utolsó kommentek